efterkontroll



idag var jag på efterkontroll efter förlossningen.
jonte och jag tog en promenad upp till sjukhuset, skönt att gå!!! det var nästan vårväder ute. jonte sov som vanligt, han somnar så fort man stoppar ner honom i vagnen.
efterkontrollen gick bra men min barnmorska vill att jag ska komma tillbaka igen i början av mars eftersom jag fortfarande har ont i stygnen..............hmmmmmmmmm.....
det var skönt att få berätta hur jag känner efter förlossningen till en person som arbetar där. jag blir så arg, besviken och rent ut sagt förbannad när jag tänker på det. 
barnmorskan tyckte det var konstigt att jag blev hem skickad efter att hon skickat upp mig till förlossningen den 11/12, hon kan ju inget göra nu men det var som sagt skönt att få ur sig hur jag känner. hon skulle göra anteckningar i min journal, inga större anteckningar men det finns ändå där att se.

vi gick som sagt till sjukan och jag hade planerat att gå hem oxå men de där nedrans blåsorna på tårna kom tillbax så det fick bli buss hem.

jontes humör har ju inte varit det roligaste den senaste tiden och idag hade han en temp på 37,7 så lite högre än igår. men mellan det att han sover så är han gladare idag och ler och jollrar, inte bara skrik och gnäll.

nu har vi tvättstugan så jag måste ta hand om lilleman medans pappa går ner till tvätten.

over and out

Kommentarer
Postat av: Mormor Carina

Synd att du har skavsår, tänkte annars att vi skulle gå en promis imorgon tordag 12/2.Jag slutar 14.15 om du kan.

Puss

2009-02-11 @ 19:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0