en jäkel på rea

hej ja min mamma, alltså lejonhjärtas mormor säger alltid att jag är så duktig på att köpa mkt på rea och idag får jag nog ta och hålla med henne. idag har vi inhandlat matta till jontes rum(bilbanemotiv) en aktivitetsmatta, jättebra pedagogiska känn och klämm böcker för ingen peng alls. anledningen till detta var, att vi hade ett presentkort och att det som sagt var på rea och dessutom sista paret mattor. jag är himlans bra på det där....;) jag har alltid sagt att jag inte ska bli en sådan där mamma som bara pratar barn och allt vad det innebär, MEN till min förskräckelse så kom jag på mig själv att göra just det i lördags och igår(tisdag). usch vad jag tyckte illa om mig själv då. jag menar hur kul är det för de runt omkring som inte har barn att höra mitt pladder, i och för sig så pratade jag med en mamma om barn men som sagt det var fler på fikan (tisdag) som inte har barn och sååååååååååååå kul kan det ju inte vara. för er som läser detta av de barnlösa fikadeltagarna ber jag om ursäkt och lovar att jag i fortsättningen ska tänka mig för. idag har vi förutom att ha shopat varit på hörseltest, skulle ha gjort det för en månad sedan men det blev strul då så det fick göras idag i stället. teser går till så att man skickar ljudvågor in i örat och så ska trumhinnan skicka tillbaka vågor, dessutom ska barnet helst sova när tester genomförs. självklart så vaknar jonathan precis när sköterskan öppnar dörren och kallar in oss. efter två försök och en jonte som snuttar på nappen som stör vågorna slummrar han till och tester genomförs med godkänt resultat. skönt att veta att ens ungen hör ordentligt. på eftermiddagen var jag, jonte och mormor ute och knallade åbackarna. gissa om jag va trött och mör efter det...JAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!! nu sover mina båda prinsar, en i sin vagga (idag tog det bara 25 min att söva honom) och den andra på soffan i vardagsrummet. så jag passar på att uppdatera lite men nu ska jag glo på made in sweden.. over and out

Kommentarer
Postat av: virre

jag blir så trött på denna sida. varför anstränga sig och dela in i stycken när allt hamnar i klump ändå...................

2009-02-04 @ 21:13:38
Postat av: mormor carina

Det är tur att du är en hejare på att kunna handla billigt för det är väldans dyrt att vara småbarnsförälder.

Det var väldans kul att få visa upp hjärtat för mina kollegor på fiket idag.

puss & kram, mormor

2009-02-05 @ 20:15:02
Postat av: Lina

Hej Virre. Tänkte på det sen också när vi åkte hem från Marie i tisdags att det kanske inte är så underhållande fäör resten av gänget att lyssna när vi pratar förlossning, amning och bajs..hahaha, men det är så kul att kunna prata med någon som percis gått igenom samma sak, man lär sig ju av varandra)

ha det bäst! och pussa jonte från oss

2009-02-06 @ 13:10:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0