katrinplommonpuré och händer

jepp, lilleman har varit hård i magen ett par dagar, så jag tänkte prova med katrinplommon, det funkar ju på vuxna. och gissa om det blev full pott. det var tydligen jättegott för lilleman smackade i sig varenda sked jag gav honom. tillsist vågade jag inte ge mer. men som sagt det var tydligen jättegott och så hade det den effekt jag hoppades på, så nu är lilleman bättre i magen.

förövrigt är de där två sakerna som är fästa vid kroppen himlans intressanta. speciellt den på vänster sida. man kan ligga och kolla på den hur länge som helst. ibland försvinner den men kommer tillbax igen. ibland hamnar den där högra i munnen och den är god att snutta på, dag som natt har jag märkt. mormor tror att vi kommer att få en liten kille som suger på tummen. men det ska jag göra allt för att undvika. lilleman har även märkt att man kan ta tag i saker med den där vänstra saken, och hålla kvar en eller två sekunder. om det är medvetet tror jag inte än men det är påväg att bli en medveten rörelse. idag tillexempel så fick han tag i mammas näsa när hon var tillräckligt nära. det mesta greppandet och sträckandet sker med vänster hand så vi tror att vi ev. har en kille som är vänster hänt här hemma. (bra inför framtidens idrottskarriär ;) vänserhänta handbollsspelare är eftertraktade...hihihihihihi)

idag tror jag att vår lille lejonhjärta har haft feber, jag tog i och för sig febern och den visade bara 37,1. han har sovit nästan hela dagen hos mig eller bredvid mig i soffan och så har han svettats som bara den. han är fortfarande lite grinig som han nu varit i 5-6 dagar så det kanske är nått skit i kroppen på honom.

nu ska jag gå in och kela med mina prinsar




over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0