stora grabben

jaha då va det ny vecka igen och igår blev lejonhjärta hela 7 veckor gammal...

helgen började tyvärr med en begravning i torsdags, pappas morbror begravdes. jonte var så duktig, när prästen pratade så låg han bara och lyssnade med stora ögon och när det spelades på orieln så blev ögonen ännu större. inte ett enda knyst gav han ifrån sig.

efter begravningen och fikat så gick vi två på stan så att pappa fick åka hem och sova, eftersom pappa jobbar natt hade han bara sovit ca 2 timmar innan begravningen. på kvällen var jag på handboll och denna gång fick jonte inte hänga med. när jag kom hem så såg pappa ut som en mindre vrak, vår lilla jonte hade skrikit heldlöst i 15 min.

fredag var  vi på bvc igen. nu väger lilleman 4390g. efter bvc var vi två på banken, sen gick vi till mormors jobb och hälsa på. gissa om det var några som gullade med lillen, och stolta mormor bara lyste av stolthet. sen var hela familjen och handlade på coop och ö&b, sen åkte vi hem till mormor och stefan. jag råkade bjuda in oss på middag på nått pinsamt sätt. men det blev en riktigt mysig kväll på åkerstigen.

lördag var hela familjen på 25-års fest. eftersom jag inte kunde dricka på min egen 25-års fest (samma dag vi fick reda på att vi väntade lilleman)så passade jag på nu. men det blev bara lite dricka för man vet ju inte hur man reagerar efter 9 månaders graviditet. det var himla trevligt och kul att träffa folk man inte sett sen i sommras och andra man inte sett på 2 år eller mer. det blev en ganska idig kväll då flertalet var småbarnsföräldrar och andra som drog vidare till krogen. det gjorde inte så mkt för vi hade nog inte orkat mer. fasen vad det tar på krafterna att ha en liten. kl 22-23 är man totalt däckad.

söndagen blev en städ dag här hemma, eller halvstäddag då vi märkte att dammsugarpåsarna var slut. men lite städat fick vi i alla fall.
på kvällen nattade jag jonte kl 20, han somnade runt 20.30 och sov sedan sött till ca 01. lyckad första kväll, får se hur det blir ikväll. för första gången på ca 2 månader kunde jag se hela söndagsfilmen utan att somna eller fixa med barn. konstigt kändes det men oxå lite lyxigt.

idag har jonte sovit i sin spjälsäng när han sovit på dagen. nu ligger han och snackar med mobilen som hänger över vaggan. himmla intressanta figurer.

nu ska jag fixa lite med maten för ikväll. spagetti och köttfärssås står på menyn.

over and out




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0