barnmat

jepp jepp
vi började dagen med att göra lite barnmat.
det blev kronärtskocka, majs och kyckling/pasta puréer.
vi får se om det uppskattas senare.

inatt har jonte sovit bra, han somna vid 19.45 typ och vakna första gången runt 5 och ville ha mat, han har bara gnytt och tappat nappen ett fåtal gånger inatt.
jag gissar att vällingen gjorde susen.

nu ska jag lägga mig i soffan och läsa ut änglar och demoner.
(2:a gången jag läser den men ville uppdatera innan jag kollar på bion...)
jonte sover så bra i sin spjälsäng nu på dagarna det är så skönt.

nu har himlen spruckit upp, håller tummarna att det håller i sig inför "musruset" som en bekant kallar det...


Kommentarer
Postat av: Åsa

Va duktig du är som gör egen barnmat, jag har varken ork eller lust till de tyvärr. Linus fick smaka grönsaker med kalvkött igår och han tyckte det var riktigt konstigt..fick kvälvningar tom haha. Kram på er

2009-05-28 @ 10:37:01
URL: http://pasenab.blogg.se/
Postat av: mormor Carina

Är han inte underbar, trollungen.

Kul att vällingen gick bra också, hoppas mammas mat också smakar.

2009-05-28 @ 12:08:03
Postat av: virre

kyckling och fullkornspastapuré var en riktig succé

2009-05-28 @ 12:47:00
Postat av: Anonym

Vilken liten sötnöt, jag ser mycket mamma i det där ansiktet tror jag =)

2009-06-08 @ 10:51:18
Postat av: Helena

Vilken liten sötnöt, jag ser mycket mamma i det där ansiktet tror jag =)

2009-06-08 @ 10:52:02
URL: http://mammaheladan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0